ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۰ برای فولاد امین در مجله اقتصاد کوشان

کارخانه-فولاد-امین-طبرستان

ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۰ برای فولاد امین در مجله اقتصاد کوشان

مجله محبوب اقتصاد کوشان، در ویژه‌نامه‌ای برای نوروز سال ۱۴۰۰، در مورد شرکت فولاد امین طبرستان صحبت کرد و از تاریخچه این شرکت و همچنین مشکلاتی که در این چند سال پشت سر گذاشته است، صحبت می‌کند.

در مورد فولاد امین بیشتر بدانید

فولاد امین طبرستان، تحقق باور ما می‌توانیم

مجله اقتصاد کوشان، به مناسبت ویژه نامه نوروز ۱۴۰۰، سری به شرکت فولاد امین طبرستان زد. امین سپه سرا در شرکت فولاد امین، رهروان راستین همان راهی است، که پدر پیموده است. شرکت فولاد امین طبرستان در سال ۱۳۹۵ با استقرار خطوط تولید رابیتس صنعتی، دستگاه‌های فرم دهی، ورق‌های فولادی و انواع دستگاه‌های گیوتین، خطوط نواربری با ظرفیت اسمی تولید ۴۵ هزار کیلومتر، ۸ جاده شیرگاه، ابتدای روستای چاکسر شروع به کار کرد.

 

استفاده از تجربه ۳۰ ساله پدر، همیشه سرلوحه و چراغ راه امیر مدیرعامل جوان مجموعه است، تحصیلات مرتبط با صنعت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی به همراه نیروی جوانی جوانی ایشان را بر آن داشته که با جذب پرسنل جوان تحصیلکرده و با تجربه در واحدهای مختلف سازمانی جوان پویا و متخصص که ریزی کند و باور ما می‌توانیم را در کارکنان نهادینه سازد.

چارت‌بندی علمی و استفاده از رویه های تخصصی در جذب کارکنان رعایت سلسله مراتب سازمانی بر مبنای مهارت افراد استفاده از نوین ترین مباحث علمی در طرح ریزی واحد انبار برنامه ریزی تولید حسابداری مالی سرمایه ای فروش و غیره یکی از کامل ترین رویه‌های سازمانی روی آن شرکت را از بعد سرمایه فکری و رفتار سازمانی در حد معقولی نگاه داشته است.

با توجه به سیاست اولیه شرکت در پنج سال ابتدای فعالیت ۵۰ درصد از سودآوری شرکت در توسعه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری شد. همین امر موجب شد تا شرکت فولاد امین طبرستان در حال حاضر با دارا بودن ۱۶ خط رابیتس، یکی از کاملترین و بزرگترین تولید کنندگان رابیتس صنعتی در کشور باشد.

رابیتس‌های شرکت که در انواع ۱۵، ۱۳، ۱۱ و ۹ ستون و در اوزان ۲۵۰ گرمی الی ۲۰۰۰ گرمی تولید می‌شود، علاوه بر رفع ۷۰ درصد نیازهای داخلی استان در سراسر کشور توزیع و مصرف می‌شود. سخنی از امین سپه سرا کسی نیست فراموشی‌اش آسان باشد حسینعلی سپه سرا روستازاده ای که با هوش تجاری ویژه به کارآفرینی فراتر از حدود ذهن هم دیاران ش بدل شد.

سخنی امین سپه :

سخنی از امین سپه سرا کسی نیست فراموشی اش آسان باشد حسینعلی سپه سرا روستازاده ای که با هوش تجاری ویژه به کارآفرینی فراتر از حدود ذهن هم دیارانش بدل شد. به طوری که همت و پشتکار بی‌دلیل اش دریافتن رمز پیشرفت و ترقی تا دیری همچنان افواه آشنایان و همشهریانش ضرب‌المثل خواهد ماند او بود که با تاسیس کارخانه سوله طبرستان در سال ۱۳۶۸ سنگ بنای صنایع فلزی استان را نهاد.

کارخانه ای که در اوج فعالیتش با اشتغال ۷۰۰ نفر از بزرگترین کارخانه های صنایع فلزی استان شمرده می‌شود و با هر تپشش خون برگ های کشور صنعت صنعت کشور پالایش می کرد. خطوط فرمینگ و خدمات شرکت فولاد امین طبرستان که از لحاظ تنوع طرح یکی از کاملترین خود کشور است.

انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه را در طرح های مختلف تولید و به بازار عرضه می کند همچنین شرکت فولاد امین طبرستان با دارا بودن ناوگان حمل و نقل قوی به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده رابیتس در عرصه حمل و نقل و تحویل رایگان به نقاط کشور شرایط خوبی برای مشتریان فراهم کرده است.

به طوری که برآیند تمامی مزیت های فوق موجب گشته ظرفیت تولید و اشتغال شرکت طی سه سال گذشته تقریبا ۴۰۰ درصد افزایش یابد. شرکت فولاد امین طبرستان بر مبنای فرمایش های مقام معظم رهبری که با نامگذاری حصار های متمادی تحت عناوین مختلف تولیدی سطح دغدغه خویش را نسبت به تولید به عنوان موتور محرکه اقتصاد اعلام داشته‌اند.

و تمامی توان خویش را جهت تولید محصول با کیفیت و افزایش کمی تولید که به اشتغال زایی بیشتر منع شده به کار گرفته است فارغ از اینکه شرکت طی سه سال اخیر با کمک شرکت های تخصصی بازرگانی و همینطور مشتریان دائم مستقر در استانهای مرزی به کشورهای عراق افغانستان تاجیکستان و ارمنستان و ترکمنستان سعادات داشته است که با برنامه ریزی و شرکت در گپ ها و نمایشگاه های خارجی تمام توان خود را جهت ساده را در سال جاری به کار گرفته است.

شرکت همواره بر این عقیده بوده است که تمامی مشکلاتی که در اداره یک کارخانه صنعتی وجود دارد با تلاش و مدیریت موثر قابل حل خواهد بود ولی بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه است خارج سازمانی است و از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود که در جهت رفع موانع تولید همکاری بیشتر را داشته باشند

از جمله اینکه شرکت برای طرح توسعه خویش، برنامه‌ای برای ساخت سوله و استقرار خطوط تولید لوله و پروفیل در محل فعلی کارخانه دارد. اما در سالی که سال رفع موانع تولید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نامیده شده در محل کارخانه فعلی قریب به یک سال تحت قوانین اضافه بنا شهرداری و قوانین جهاد کشاورزی اجازه ساخت سوله جدید و استقرار خطوط جدید به شرکت داده نشده است.

در حالی که طرح جدید شرکت حداقل اشتغال ۱۰۰ نفره برای منطقه خواهد داشت و سایر مشکلات که این شرکت در تامین مالی با آن مواجه بوده مشکلاتی هستند که تقاضای صنایع برای تامین مالی از بانک‌ها چه برای سرمایه گذاری ثابت و چه وام‌های سرمایه در گردش به صورت همیشگی با آن مواجه هستند.

بوروکراسی سنگین و زمانبر برای اخذ وام به همراه نرخ های غیر حمایتی ۱۸ درصد و بالاتر با مسدودی حساب که شرایط را برای شرکت ها جهت مدیریت مالی و نقدینگی به شدت سخت و طاقت‌فرسا کرده است.

اشتراك گذاری